Pénztárgép vásárlás

Regisztrációs kód igénylés menete

SEGÍTÜNK, HOGY HOGYAN

Tud üzembehelyezeséi vagy átszemélyesítő regisztrációs kódot igényelni

PTGREG dokumentum RÖVÍDÍTETT kitöltési segédlete

A Nemzetgazdasági Minisztérium 3/2013 (II.15) rendelete alapján:
Ahhoz, hogy a pénztárgépét meg tudja vásárolni, először a NAV elektronikus rendszerében kell magát (cégét, cégeit) regisztráltatni. Ez egy elektronikusan kitölthető nyomtatvány (PTGREG) melynek kitöltésével és elküldésével megigényli a megvásárlandó pénztárgép(ek) élesítési kódját. Amennyiben vállalkozása elektronikus bevallásra kötelezett, akkor csak elektronikus úton adhatja be, egyéb esetekben papírformai út is elfogadott. Ezt az okmányt, elektronikus formában – a beérkezéstől számított – 5 nap múlva, postai úton 8 nap múlva kapja vissza. Ezen okmány nélkül NEM TUD pénztárgépet vásárolni sehol!

A következő részben a nyomtatvány kitöltéséhez szeretnénk segítséget nyújtani, de javasoljuk, hogy kérje könyvelője segítségét is, mert néhány kérdésre csak Ő fogja tudni a helyes választ.

Az alábbi sorokban azt mutatjuk meg, hogy a PTGREG nyomtatványt – amit a NAV oldaláról az ÁNYK nyomtatványkitöltő keretprogrammal lehet kitölteni – hogyan lehet megfelelően kitölteni.

Első kitöltendő lap PTGREG

A, Az Ön vállalkozásának, cégének adatait kell pontosan kitölteni. Mindet ki kell töltenie, csak a „hibásnak minősített adatlap vonalkódja” részt nem.

B, Csak abban az esetben kell kitölteni, ha a pénztárgépe kétvállalkozós rendszerben működik.

C, Ezt a rovatot nem kell kitöltenie, ezek az adatok automatikusan kitöltődnek a további lapok kitöltését követően. Ebben a részben található utolsó négyzetet – amely a szolgáltató NAV részéről történő tájékoztatásához kér engedélyt – érdemes bejelölni a későbbi adatkeveredés elkerülése végett.

D, Adatok értelemszerű kitöltése

Második kitöltendő lap PTGREG-01

A, Az igénylendő adott üzemelési helyhez tartozó pénztárgépek számát kell beírni (1 db 01-es lapon maxium 20 db kód igényelhető). Továbbá itt kell jelölni a következő négyzetben, hogy a igényelt kód Üzembehelyezési (Ü) vagy Átszemélyesítő (Á) kód. Új pénztárgéphez az Ü-t jelöljük, cégátíráshoz vagy cserepénztárgéphez Á-t jelölünk.

B, Az üzlet nevét (ha van) és a címét kell pontosan kitölteni. Az Üzemeltetés módja négyzetben kell megjelölni, hogy a tevékenységhez szükséges online pénztárgép üzemeltetési helye állandó, mozgó, változó telephelyű, tartalék pénztárgép vagy mozgó szolgáltatóhely. Az Üzemeltetés célja négyzetet üresen kell hagyni. A TEÁOR kódok négyzetet pedig, értelem szerűen kell kitölteni.

Amennyiben kevésnek mutatkozna a 20 db lehetőség, a lap jobb felső részében található kör alakú zöld plusz ikont tartalmazó gomb segítségével újabb lapot nyithat..

Amennyiben a pénztárgépek különböző telephelyeken (üzemelési helyeken) lesznek, akkor annyi lapot kell kitölteni ahány üzemelési hely van, és azon belül annyi pénztárgépet kell igényelni amennyi az adott helyen lesz

Ha minden rendben kitöltött, akkor elektronikus úton is benyújtható a komplett dokumentum, vagy ha Önnek nem kell elektronikus bevallásokat készítenie, akkor kinyomtatás után postai úton is beadhatja igényét.

A visszaérkezett dokumentumot nyomtassa ki és vásárláskor adja át a részünkre vagy küldje el részünkre a rendeles@kiskassza.hu e-mail címünkre!

Amennyiben elakadt, akkor kérje ügyintézőnk segítségét telefonon: +36 70 384 94 77

NAV által kiadott segédlet

Segítségre van szüksége?

Adja meg elérhetőségeit és kollégánk 1 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot!

0
Kosár
  • No products in the cart.